وروستي:

سیکولرزم، د ټولنې د بربادۍ بل باب[4]

نعمان منلی

د زاړه استعمار متبادل لښکر

یو وخت د لویدیځ لښکرو په ټوله دریمه نړۍ خیټه اچولې وه، که څه هم لویدیځوالو ځانونه مستعمرین او ودانوونکي بلل او دا دروغ خبره یې په موږ دومره کره کړې وه چې موږ یې تر اوسه هم استعمار بولو، اصلا او حقیقة غرب استثمار کوونکی او زبېښونکی و او د دوی تر واک لاندي سیمې هیوادونو ثروتونه او شتمنۍ یې لوټلې، په هرصورت د سیمې د ازادي غوښتونکو خوځښتونو په هڅو او منډو ترړو سره هغه موده لنډه شوه لویدیځوالو شوکمارانو دریمه نړۍ پرېښودله او خپلې لښکرې یې ورټولې کړي،

خو دا کار یې د یوه بل ترتیب شوي پلان له عملي کولو وروسته ترسره کړ، او هغه پلان داو چې په دې هیوادونو کې یې زده کړییز تغیرات رامنځته کړل، تهذیبي او تمدني کرښې یې واېستلې، په مختلفو نومونو یې د لویدیځ تفکر، لویدیځوال کیدلو او استغراب کار پر مخ بوتلو او د ترکیې د عثماني خلافت په انحلال او پاشلو سره یې په ځانګړې توګه د اسلامي نړۍ په کوچنیو هیوادونو کې غرب پال ګروپونه او ګوندونه تیار کړل.

دې غربپالو ډلو ته د لویدیځ له لوري درانه مسؤلیتونه ور وسپارل شول، یعني کوم کارونه چې له هغه مخکي د غرب لښکرو او ګڼ شمیر اداره چیانو کول د استثمار په ټینګولو کې یې ویني او خولې بهولې هغه کار یې دې غربپالو سیکولریستانو او د دوی په لاس جوړو شویو ډلو ډلګیو ته پرېښود، او دوی هم په پوره اخلاص د هغوی کار ته ملا وتړله، کوم کارونه چې هغوی په سلهاو زره لښکرو او خورا زیاتو پرسونلو کول هغه کار غربپالو په ډیر اخلاص او کمه بیه ورته پیل کړ، کمه بیه یې ځکه بللی شو چې د غرب له پاره حکومت چلول د هغوی موخې او اهداف پرمخبېول د سیمې ولسونه غلامي بولي او غلامه واکداري د ناچیزه مادیاتو او د غربي نظام څلور یا پنځه کلن قدرت له پاره لویه بیه نه کمه بیه ده، غربپالو خپل تمدن او د خپل ولس غوښتنو او چوپړ ته شا کړه آن ډیر یې له دین او عقیدې هم تیر شول او د دې په بدل کې څلور یاپنځه کلن واک او غلا ته لاسرسی رښتیا هم ډیره کمه بیه ده.

غربپالو د خپل ولس او هیواد دښمني د تل له پاره په غاړه واخیستله، د دوی کورنۍ او خیلخانې نشي کولی په خپلو هیوادونو کې واوسي، دا ځکه چې دوی په خپلو هیوادونو کې د ډیموکراسي په نوم عداري او لوټماري کړي ده، او کوي یې، که د اسلامي نړۍ د سیکولریستانو او غربپالو تاریخ او موجوده حالت وکتل شي ټول بلا استثنا په کرپشن او اداري پساتونو کې تر سپوږمو خښ دي، په اروپایي بانکونو کې د دوی حسابونه له کوم لوري ډکیږي خو همدا د غلا او رشوتونو پیسې ور روانې وي له باندنیو هیوادونو مرستې او له نړیوال بانک پورونه دوی سره ویشي آن که په طبیعي پیښو کې له خلکو سره مرستې وشي هغه هم ډیره کمه سلنه خلکو ته رسیږي نوره دوی غلا کوي، نو دا ډول سپک وګړي په خپلو ولسونو کې هیڅکله ځای نشي موندلی.

عجیبه داده چې په غرب کې ډیموکراسي د خلکو په خدمت کې ده واکمن ګوندونه یې هر یو کوښښ کوي چې په ښه واک چلولو کې له بل نه مخکي شي، لنډه دا چې خپل هیوادونه یې د دنیا په مخ جنتونه ګرځولي دي، او د دریمې نړۍ او په ځانګړې توګه د اسلامي هیوادونو له پاره یې داسي سیاستوال او مفکرین روزلي دي چې د اخلاقو په لویدلي پوړ کې راځي داراز د واک چلولو په اړه د نړۍ په سطحه بې کفایته او بې صلاحیته خلک دي، دا غربپال سیاستوال د هماغه پوهنتونو فارغین دي چې پخپله غربیان درسونه په کې وایې دوی هم د سیاست هغه زده کړه کړې ده چې غربیان یې کوي، خو غربیان د خپلو هیوادونو او ولسونو له پاره مسیحا او رښتیني خدمت ګاران دي او زموږ وال هغه خدای وهلي او سره غله دي چې له خپلو ولسونو یې پوستکي وایستل او لایې هم اوباسي.

ولي لویدیځوال سیاستوال د خپلو ولسونو خادمان او لویدیځپال سیکولریست سیاستوال یې دښمنان دي؟ د دې پوښتنې د ځواب له پاره دلیکنې د سر ګرښو ته ورځو هغه داسي چې کله غربیانو د دریمې دنیا او په ځانګړې توګه اسلامي نړۍ له پاره د خپلو لښکرو په ځای سیکولریست سیاستوال خوښ او وروزل مطلب یې داو چې په وړیا او کم لګښت سره خپل استعمار یا استثمار ته دوام ورکړي، هغوی اوس هم د کمزورو ولسونو وینو او شتمنیو ته تږې او وږي دي د انساني حقوقو او نورې بشري ناري او سورې تشې میډیايي درغلۍ او دروهنې دي د دې ولسونو له پاره یې داسي سیاستوال او داسي ډیموکراسي تیاره کړې ده چې د دوی دپخوانیو لښکرو او سړیخورو ځواکونو رول ترسره کړي د دوی پلانونه پر مخ بوځي او د دوی واکمني په خپل حال وساتي. نو په اسلامي نړۍ کې سیکولریست ساستوال د زاړه استعمار متبادل لښکر او د غرب د اهدافو په نوې بڼه پلې کوونکی مخلوق ده د دوی په شتون او واک کې پر موږ خیر او ښه حرام دي.

افغان سیکولریستان دسیکولرزم دیوه تعریف په رڼا کې

دبرټانیکا په انسایکلوپیډیا کې د سیکولرزم Secularism او العلمانیه یو تعریف داسې هم  راغلې ده :  سیکولرزم هغه  ټولنیز خوځښت ده چې خلک اخرت ته له تیارولو را وګرځوې او د دنیا په تیارولو یې بوخت کړې . یعني د خلکو په نظرونو کې اخرت العیاذبالله بې اهمیته وښيې او د دنیا جوړولو او ښایسته کولو ته یې متوجه کړې .

آبله ورځ مې د یوه افغان سیکولریست په یوه لیکنه کې یو داسې پاراګراپ ولوست چې لیکلې یې و : د ولس رښتیني مشران د خلکو د دنیا دتیارولو اوښایسته کولو په فکر کې وي او ملایان یې د اخرت غم کوې ! . شاید د ا لوړ تعریف د ده له نظره هم کوم ځای تیرشوی وې نو ځکه یې د سیکولریزم په کتابونو ځان سیکولریست ثابتولو له پاره  دا خبره له قلمه را ووتله .

زموږ دا لوړ تعریف تاسو د نمونې او دسیکولریستانو دپیژندنې له پاره په یاد ولرئ ، دوی د ولس د خواخوږې د دروغژنې دعوې له پاره دترقي او پرمخیون په غوړو خبرو کې دومره مخته ولاړ شې چې د اخرت ځينې موضوعات ټوکې او مسخرې وګرځوې ، العیاذبالله نن موږ د دوی په لیکنو کې وینو چې ډیر ځایونه د جنت او دوزخ کیسې ، دحورو او غلمان کیسې  په تمسخر او سپکاوې سره یادوې او دې ته فکر نه کوې چې دا موضوعات په قران ثابت او د مسلمانانو د ګروهې او عقیدې برخې دي ، دوی په دې ښه پوهیږې اصلا دوی هڅه کوې د ځینې ملې موضوعاتو په ترڅ کې دا ډول دیني معتقدات سپک وښيې (نعوذبالله ) او په ځانګړې شیطاني اسلوب سره خلکو ته داسې ښکاره کوې چې ګواکي دخلکو له غمه مړه دي او د خلکو په دردونو او کړاونو یې زړونه دردیږې .

 په سیکولریستانو به څنګه څوک باور وکړې چې د دوی عمل او کړنې  تر یوې لسیزې زیاته موده کې خلکو دسر په سترګو ولیدلې له غلا او چور پرته یې د ولس په خیر یوګام هم نده پورته کړی ، د دوی حماقت د اسلامې نړۍ تر هغو ډیموکراتو کړیو ډیر شرموونکی ده چې هغوی اقلا د ټاکنو په مهال یوڅه د خپلو ولسونو په خولو کې ور اچوې دوی خو په دا دومره اوږده موده کې د لویدیځ بسپنې په دومره بې شرمې سره ولوټلې چې آن د خپلو بادارانو میډیا یې د دوی دغلاو او چور په اړه په مختلفو وختونو کې ګڼ شمیر راپورونه خپاره کړل . خو دوی بیا هم د پرمختګ او پرمخیون پوچې نارې سورې وهې او د  سیکولرزم له لوړ تعریف سره سم خلکو ته وایو چې موږ مو د دنیا په ښایسته کولو کې یو او ملایان مو د دنیا په کیسه کې نه دې داخرت غمونه مو خورې ! .

دوی دې په خلاصو غوږونو واورې چې د دې هیواد په خاوره او خټه کې اسلام اغږل شوی ده ،  دې ولس آن د امان الله خان په پیر کې سیکولریزم رد کړی او ترټلی و. موږ دلویدیځ هرڅه نه ردوو موږ یې پوهې او ساینس ته ځانونه اړ بولو او دا د ملتونو په تاریخ کې شته چې په مختلفو زمانو کې مختلفو ملتونو علوم او پوهې سره تیادله کړې دي ، همدې لویدیځ له اسلامي اندلس ، بغداد ، غزني او  دمشق نه ډیر علوم ترلاسه کړې دي که نن موږ له هغوی نه ګټور علوم ترلاسه کوو دا هیڅ بده خبر نه ده او د خدای دپیغمبر صلي الله علیه وسلم مشهوره ویناده چې : الحکمة ضالة المؤمن اینما وجدها فهو احق بها . یعني حکمت او پوهه د مومن ورکه ده هرځای یې چې وموندله دی یې حقدار دی . خو موږ یې له باطلو ګروهو او پر فحاشي لړلی تهذیب نه کرکه کوو .